The smart Trick of گرفتن بیماری زونا That No One is Discussing

Wiki Article

افراد نمی‌توانند به زونا مبتلا شوند مگر اینکه قبلاً آبله مرغان گرفته باشند. هیچ درمانی برای زونا وجود ندارد، اما درمان‌هایی برای مدیریت علائم مربوط به آن وجود دارند.

ابتلا به بیماری‌هایی که باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شوند، مثل سرطان و ایدز

فرد مبتلا به پارانوئید دائما به همسر خود شک دارد و رفتارهای خشونت‌آمیزی از خود بروز می‌دهد.

با داروساز یا پزشک خود درباره‌ی مزایا و عوارض جانبی داروهایی که برای شما تجویز می‌شوند، صحبت کنید.

گالیله در یک اقدام نمادین «کاپرا را به سرقت ادبی متهم می‌کند و تا محکوم کردن او به وسیله مقامات پادوا پیش می‌رود… در ونیز هجونامه یی بر ضد کاپرا منتشر می‌کند.»[۱۵] علاوه بر آن قاطعیت و اصرار او در راه ابراز عقایدش و واژگونی اصول فکری دانشمندان پیشین، سبب شد هم عصرانش «تکبر» و «جاه طلبی بیهوده» را نیروی محرک اعمال و نظرات او بدانند. ژان ژاک روسو که خود را دوستدار بشریت می‌دانست و انرژی فکری - روانی خود را صرف آزادی انسان از قید و بندهای طبیعی و ماوراء طبیعی کرد، با انتشار کتاب «امیل» به جرم فتنه جویی و اغتشاش‌گری علیه مذهب کاتولیک، کتابش را آتش زدند و خود او تا چندی متواری بود و به قول سیمون دوبووار: «روسو از هذیان تحت آزار و تعقیب بودن رنج می‌برد و در آخر از آن خسته شد و به خوف اینکه نقشه‌هایی بر ضد وی در کار است، پایان داد. او این کار را با تمجید از خود عملی ساخت که این نیز شکلی از اختلال دماغی است؛ ولی این وضع آرامش وی را فراهم آورد.»[۱۶] نیچه به محض اینکه معشوقش او را قال گذاشت، به جنون روی آورد و به زنان بدبین شد. علیه آنان مطلب نوشت و تا آخر عمر از آن‌ها واهمه داشت. شوپنهاور و مادرش علیه همدیگر نامه‌های توهین آمیز می‌نوشتند و همدیگر را به باد دشنام و ناسزا می‌گرفتند.

بیماری زونا زونا می‌تواند باعث درد شدید شود، بنابراین ممکن است پزشک موارد زیر را هم تجویز کند:

بیش از افراد عادی از حساسیت، زودرنجی، شکاکی، بدبینی و یک دندگی بهره‌مند است و چه بسا همین ویژگی‌ها و حالت‌های متفاوت است که موجب شکل‌گیری اندیشه‌های عمیق در او می‌شود.

درمان کوتاه‌مدت پس از شروع علائم می‌تواند به کاهش مدت و شدت عفونت کمک کند. ​این امر به ویژه برای افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مهم است، زیرا زونا می‌تواند خطر بروز عوارض جدی را افزایش دهد. ​اگر جوش به گسترش خود به قسمت‌های دیگر بدن ادامه دهد و یا علائم دیگری مثل تب بالا بروز پیدا کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

از آنجایی که افراد مبتلا به این اختلال اغلب به دیگران بی اعتماد هستند، درمانشان برای روانشناس و روانپزشک چالش برانگیز و بسیار مشکل است، زیرا اعتماد و ایجاد ارتباط از مؤلفه های مهم در روان درمانی هستند.

​علائم ممکن است بسته به این که در کجای بدن ظاهر شوند، در ذلت خود متفاوت باشند. ​​​​​​​​بعضی از مردم دچار درد هستند اما جوش ندارند برخی دیگر ممکن است همراه با درد جوش داشته باشند که با نشانه‌های دیگری مثل تب، لرز و یا سردرد همراه است. برخی از رایج‌ترین علائم زونا عبارتند از:

مایل نیستند به دیگران اعتماد کنند یا اطلاعات شخصی خود را فاش کنند، زیرا می ترسند از اطلاعاتشان علیه آنها استفاده شود.

درد معمولا اولین علامت بیماری شینگلز است. تعدادی از بیماران بدون اینکه بثوراتی داشته باشند، درد زونا را تجربه می‌کنند. سایر افراد ممکن است علاوه بر درد و بثورات پوستی، علائم دیگری مثل تب، لرز یا سردرد هم داشته باشند.

ممکن است پزشک معالج، داروهای ضد ویروسی را برای بیمار تجویز کند تا از تکثیر ویروس جلوگیری نماید. به کارگیری ​​​​​​​​درمان ضد ویروس می‌تواند به موارد زیر کمک کند:

استفاده از واکسن فقط برای پیشگیری از زونا توصیه می‌شود. بنابراین، برای درمان افرادی که در حال حاضر به این بیماری مبتلا هستند گزینه‌ی مناسبی نیست.

Report this wiki page